sobota 3. října 2015

Zdravé čokoládové brownies

Ahoj všichni❤
Včera měl přijet strejda, kterého jsem dlouho neviděla, tak sem si říkala, že to chce něco speciálního! Už několikrát jsem slyšela o výborných čokoládových brownies ze různých surovin, ale upřímně, například fazolové brownies mě moc nelákali. (Přece jen nepatří zrovna do mých 'oblíbených jídel') Domů se nám "zatoulal" časopis Chuťovka, plný receptů z čokolády, jako jsou i klasické čokoládové brownies. Recept jsem si trošku poupravila a tradá na světě jsou zdravé čokoládové brownies!❤

Předem upozorňuju, že recept není moc vhodný do diety.

Co budeme potřebovat?
- 150g 70+% čokolády
- 180g másla (kokosového oleje, lze použít jakýkoliv tuk)
- 3 vejce
- 160g třtinového cukru
- 1 lžička vanilkového extraktu/balíček vanilkového cukru
- špetka soli
- 60g holandského kakaa + na posypání
- 100g hladké celozrnné mouky (nejlépe špaldová, pšeničná,..)

1. Formu přibližné velikosti (30 x 20 cm) si vyložte pečícím papírem a troubu předehřejte na 180°C.
2. Čokoládu nakrájejte na malé kousky a společně s nakrájeným změklým máslem ji rozpusťte ve vodní lázni. Poté ji nechte lehce zchladnout.
3. Vejce si vyšlehejte s cukrem, vanilkovým extraktem/cukrem a špetkou soli do pěny. Pak postupně zašlehejte rozpuštěnou čokoládu. Nakonec stěrkou vmíchejte mouku smíchanou s kakaem. Těsto je hodne tuhé a těžce se s ním pracuje, ale není to nic, co by každý nezvládl. :)
4. Těsto rozetřete do připravené formy a pečte 20 minut. Brownies nechte zcela vychladnout a poté je posypte kakaem.

Pravé brownies by měly být uvnitř měkké a lehce mazlavé. Když je přepečete, budou suché.

Moje brownies se povedly úžasně a každý mi je chválí! Takže neváhejte a pusťte se do pečení! :)

1 komentář: